skip to Main Content

Meer interne betrokkenheid en een sterker werkgeversmerk voor Lidl Nederland

In co-creatie met Lidl Nederland is een interne app ontwikkeld om interactie tussen 19.000 werknemers mogelijk te maken. Daarnaast is een rijke experience hub gebouwd waar verhalen uit de organisatie worden gedeeld met potentiële nieuwe collega’s. Deze interne en externe interactie in de vorm van gesprekken en verhalen hebben geleid tot een sterker werkgeversmerk.

Client
LidlNL

Website
werkenbijlidl.nl

Lidl team met 8 werknemers voor een Lidl filiaal

Relatief weinig mensen weten wat je bij Lidl als werkgever kunt verwachten.

Lidl Nederland is een duurzaam en innovatief bedrijf waar je als werknemer heel veel mogelijkheden krijgt. Veel potentiële werknemers weten dit niet en overwegen daardoor Lidl niet direct als serieuze werkgever. Met name hulpkrachten en flexibele krachten hebben geen goed beeld van de organisatie. Daarom was het tijd om daar verandering in te brengen.

Lidl Screenshots Van Artikelen Over Lidl

We verbinden de verhalen medewerkers aan het werkgeversmerk.

Door interne app genaamd ‘Mijn Lidl’ is directe interactie met 19.000 werknemers mogelijk gemaakt. Een interactieve nieuwsfeed, handboeken, vacatures en polls houden gebruikers op de hoogte van interne ontwikkelingen. Periodiek worden er ook leuke winacties aangeboden. Hierdoor is meer informatie- en kennisdeling ontstaan, maar ook successen en verhalen worden actief met elkaar gedeeld.

Deze verhalen worden vervolgens selectief ingezet op een nieuw extern platform maakhetwaarbijlidl.nl. Een nieuw communicatiekanaal dat een waardevolle aanvulling is op de reguliere werkenbijlidl.nl website. Sterk gericht op beleving, storytelling en branding.

De medewerkers en hun verhalen staan daarnaast centraal in een bijbehorende arbeidsmarktcommunicatie campagne. Échte werknemers vertellen échte verhalen over hun werk bij Lidl. De optelsom van de campagne en digitale platforms geven alle doelgroepen een transparante en goede indruk van Lidl als werkgever.

Maaketwaar Screenshots Medewerkers Oplocatie

Een betere employer brand score voor Lidl en meer mensen in dienst.

Via allerlei vormen van content, zoals video’s, interviews, blogs, vlogs en projectbeschrijvingen is de perceptie van het werkgeversmerk beïnvloed. De aanpak zorgt ervoor dat het merk hoger scoort als potentiële werkgever en dit heeft geresulteerd in een grotere en kwalitatieve instroom van sollicitanten. Zij hadden op voorhand een aantoonbaar betere verwachting van Lidl als werkgever dan vóór de introductie van het platform. Het platform, de interne Mijn Lidl-app en AMC campagne hebben daarnaast bijgedragen aan de interne betrokkenheid en het gevoel van trots onder de bestaande werknemers van Lidl.

Onze resultaatgerichte samenwerking draagt bij aan 12.000 nieuwe collega’s per jaar en een sterker werkgeversmerk.

– Marco Dalmeijer, Teamleider Arbeidsmarktcommunicatie & Engagement
Lidl Nederland

Service design binnen een corporate? Van UX en data science naar gebruikerstesten.

In nauwe samenwerking met de afdelingen HR, IT, Legal en communicatie, hebben we in sprints een digitale strategie ontwikkeld. De uitrol vond plaats via verschillende digitale projecten. Op basis van data uit doorlopende metingen, UX experimenten en gebruikerstesten worden deze continu verbeterd. De informatie geeft aan de hand van data science inzicht in het optimale gebruik en tevredenheid van medewerkers.

Bekijk ook onze andere cases

Deloitte Flatgebouw Met Logo Op De Voorkant
Deloitte
Energy, Resources & Industrials

Deloitte invite: optimizing the invitation process

BEKIJK CASE
Lidl Team Met 8 Werknemers Voor Een Lidl Filiaal
Lidl Nederland
Consumer

Meer interne betrokkenheid en een sterker werkgeversmerk voor Lidl Nederland

BEKIJK CASE
2c914662cfcba2ec2833d41bd21fdaeb6666