De totale digitale make-over van Will & Co.

Op verzoek van Will & Co zijn we aan de slag gegaan om de totale positionering van het merk inclusief de website te vernieuwen. De basis van het merk was goed maar rebranding was noodzakelijk. Om de positie van Will & Co te versterken is er een nieuwe huisstijl ontwikkeld die zowel online, mobile en offline goed tot zijn recht komt. Daarnaast is de volledige website opnieuw ontwikkeld zodat deze ook goed vindbaar is op zoekmachines.

Client
Will & Co
Websitewww.will-co.eu

Behouden wat goed is en vernieuwen wat beter kan.

Samen met onze design-partner Revitalize hebben we verschillende workshops en sprint meetings georganiseerd om samen met de klant uitgangspunten, merkwaarden en inhoud van het vernieuwde merk te bepalen. Will & Co is over de jaren gegroeid en de merkpositie als internationaal distributeur is breder geworden. Dit moet ook tot zijn recht komen in de nieuwe uitingen en website. ‍

Naast het brainstormen en ontwerpen van de verschillende concepten en denkrichtingen hebben we de workshops ook ingezet als training voor de marketing collega’s. Zo heeft de SEO en content workshop niet alleen nieuwe content opgeleverd, maar ook geleid tot verbreding van kennis en vaardigheden.

De 9 industrieën.

Het was een uitdaging om een gebruiksvriendelijk en mooi eigentijds design te maken. Één waarbij alle industrieën, contactpersonen en producten vertegenwoordigd konden worden. Er is een nieuwe set huisstijl-iconen ontwikkeld die de verschillende industrieën het beste beschrijven en direct herkenbaar maken. ‍

Als ‘key visual’ is een raster van hexagons ontworpen waarin verschillende varianten van afbeeldingen in geplaatst kunnen worden. Deze visual representeert het omvangrijke netwerk van leveranciers waarmee Will & Co samenwerkt. Door verschillende varianten te maken geven we de opdrachtgever veel vrijheid om te spelen met beeld op hun contentpagina’s maar ook offline materialen.

Bekijk ook onze andere cases

Meer interne betrokkenheid en een sterker werkgeversmerk voor Lidl
Improving brain tumor treatment decisions through a digital approach