Meer interne betrokkenheid en een sterker werkgeversmerk

Twee middelen, één gezamenlijk doel. We ontwikkelden een app voor alle 19.000 werknemers van Lidl Nederland en tegelijkertijd de externe content experience hub: MaakHetWaarBijLidl.nl. Beide oplossingen dragen bij aan een sterker merk.

Client
LidlNL
Websitemaakhetwaarbijlidl.nl

We verbinden de verhalen van de individuele medewerkers aan het werkgeversmerk.

Met de interne app genaamd ‘Mijn Lidl’ is directe interactie met 19.000 werknemers mogelijk gemaakt. Een interactieve nieuwsfeed, handboeken, vacatures en polls houden gebruikers op de hoogte van interne ontwikkelingen. Periodiek worden er ook leuke winacties aangeboden. Hierdoor is meer informatie- en kennisdeling ontstaan, maar ook successen en verhalen worden actief met elkaar gedeeld.

Échte werknemers vertellen échte verhalen.

Deze verhalen worden vervolgens selectief ingezet op een nieuw extern platform maakhetwaarbijlidl.nl. Een nieuw communicatiekanaal dat een waardevolle aanvulling is op de reguliere werkenbijlidl.nl website. Sterk gericht op beleving, storytelling en branding.

De medewerkers en hun verhalen staan daarnaast centraal in een bijbehorende arbeidsmarktcommunicatie campagne. Échte werknemers vertellen échte verhalen over hun werk bij Lidl. De optelsom van de campagne en digitale platforms geven alle doelgroepen een transparante en goede indruk van Lidl als werkgever.

Hoe vertaal je een HR strategie door in een digitale strategie.

Bekijk ook onze andere cases

Digitale oplossing voor behandeling van hersentumoren wint SpinAward.
De totale digitale make-over van Will & Co. Een sterker merk en betere vindbaarheid.