Behouden wat goed is en vernieuwen wat beter kan.
Samen met onze design-partner Revitalize hebben we verschillende workshops en sprint meetings georganiseerd om samen met de klant uitgangspunten, merkwaarden en inhoud van het vernieuwde merk te bepalen. Will & Co is over de jaren gegroeid en de merkpositie als internationaal distributeur is breder geworden. Dit moet ook tot zijn recht komen in de nieuwe uitingen en website.
Naast het brainstormen en ontwerpen van de verschillende concepten en denkrichtingen hebben we de workshops ook ingezet als training voor de marketing collega’s. Zo heeft de SEO en content workshop niet alleen nieuwe content opgeleverd, maar ook geleid tot verbreding van kennis en vaardigheden.
De 9 industrieën van Will&Co.
Het was een uitdaging om een gebruiksvriendelijk en mooi eigentijds design te maken. Één waarbij alle industrieën, contactpersonen en producten vertegenwoordigd konden worden. Er is een nieuwe set huisstijl-iconen ontwikkeld die de verschillende industrieën het beste beschrijven en direct herkenbaar maken.
Als ‘key visual’ is een raster van hexagons ontworpen waarin verschillende varianten van afbeeldingen in geplaatst kunnen worden. Deze visual representeert het omvangrijke netwerk van leveranciers waarmee Will & Co samenwerkt. Door verschillende varianten te maken geven we de opdrachtgever veel vrijheid om te spelen met beeld op hun contentpagina’s maar ook offline materialen.
Van content mapping, naar een sterk interactie ontwerp.
Na de content mapping rolde er snel een sterk interactie ontwerp uit. Voor een nieuwe frisse blik op het ontworpen design hebben wij een externe visual designer met ons mee laten denken. Dit resulteerde in een luchtig en eigentijds design met veel witruimte. Door de primaire huisstijlkleuren subtiel toe te passen en te omringen met veel witruimte, krijgt de content (beeld en tekst) een podium en wordt interactiviteit maximaal gestimuleerd. Exact wat Will&Co ook vanaf het begin van de opdracht nagestreefd heeft.
De totale rebranding, vernieuwde website en huisstijl geven Will&Co een moderne uitstraling. De uitstraling staat voor vernieuwing zonder oude waarden los te laten. Het merk is toegankelijk, overzichtelijk en geeft ruimte voor uitbreiding. Technisch is er ook veel verbeterd. De SEO rating is sterk verbeterd.