Waarmee kunnen wij je helpen?
Op het gebied van digital design zijn er verschillende vormen waarop wij je van dienst kunnen zijn. Dit begint bij kleinschalig advies, maar ook voor het ontwerpen van een compleet nieuw platform kun je bij ons terecht. Waar kunnen we jou mee helpen?
UX consult met advies over je huidige platform
Wanneer je al een eigen platform (website, app) hebt kan het soms fijn zijn als er iemand met een frisse blik overheen gaat. Dit is iets wat we bij Active Collective maar al te graag doen. Je kunt dan terecht voor een UX (User Experience) consult. Met onze inzichten en adviezen kun je vervolgens concreet aan de slag.
UX design
Wil je liever niet zelf aan de slag? Laat dan het werk aan ons over! Naast de UX consulten kunnen we ook designs ontwerpen op het gebied van User Experience. Benieuwd naar de mogelijkheden? Neem contact met ons op en wij laten je graag zien wat we in huis hebben!
Ontwerpen van een (nieuw) platform
Wil je liever niet zelf aan de slag? Laat dan het werk aan ons over! Naast de UX consulten kunnen we ook designs ontwerpen op het gebied van User Experience. Benieuwd naar de mogelijkheden? Neem contact met ons op en wij laten je graag zien wat we in huis hebben!
Service design
Service design kan een reeks activiteiten omvatten, zoals het in kaart brengen van het servicetraject, het ontwikkelen van serviceprototypes en het testen en verfijnen van de service om ervoor te zorgen dat deze voldoet aan de behoeften van de klanten en het bedrijf.
Meer informatie
Product design
Een grote succesfactor voor het binnenslepen van veel sales van fysieke producten is het design ervan. Het oog wilt immers ook wat. Jij zorgt voor het product, wij voor het design. Zo behalen we samen het beoogde resultaat!
Meer informatie
Design sprint
Bij Active Collective werken we met design sprints. Deze sprints duren twee weken en na deze twee weken leveren we een deel van de opdracht aan je op. We zorgen er hierdoor voor dat jij continu betrokken blijft bij het proces en wij, op basis van jouw feedback, snel kunnen bijsturen waar nodig. Op deze manier werken we stap voor stap naar het grote plaatje.
Meer informatie
Begrijpen, conceptualiseren en visualiserenDe start
Het proces wat wij bij Active Collective doorlopen om tot een krachtig digital design te komen kent meerdere fases. Al deze fases dragen bij aan het succes van het digitale product. We doen onderzoek naar de gebruiker, voeren analyses uit om de pijnpunten te ontdekken en bedenken vervolgens een innovatieve oplossing voor de meest optimale gebruikerservaring.
De sprint
Vervolgens is het aan onze ontwerpers om deze innovatieve oplossing tot leven te wekken. Maar hoe weten we nou of onze innovatieve oplossing succesvol is geweest? We maken dit meetbaar aan de hand van data. We stellen hiervoor meetbare eisen op (ook wel KPI’s genoemd). Denk hierbij bijvoorbeeld aan de volgende eisen: 20% meer omzet, een conversie ratio van 3% of een verdubbeling van het aantal bezoekers ten opzichte van vorig jaar.
De finish
We gaan constant op zoek naar feedback om ons concept nog beter te maken. We beginnen laagdrempelig, op papier, met een lo-fi prototype. Vervolgens werken we dit, na concrete feedback en een testfase, uit naar een hi-fi interactief prototype met relevante content. Met het uiteindelijke doel om een zo goed mogelijke simulatie van de werking nabootsen en dit te delen met de eindgebruiker. Dit delen (en dus testen) met de eindgebruiker vinden wij essentieel om de innovatieve oplossing te valideren.
De start
Het proces wat wij bij Active Collective doorlopen om tot een krachtig digital design te komen kent meerdere fases. Al deze fases dragen bij aan het succes van het digitale product. We doen onderzoek naar de gebruiker, voeren analyses uit om de pijnpunten te ontdekken en bedenken vervolgens een innovatieve oplossing voor de meest optimale gebruikerservaring.
De sprint
Vervolgens is het aan onze ontwerpers om deze innovatieve oplossing tot leven te wekken. Maar hoe weten we nou of onze innovatieve oplossing succesvol is geweest? We maken dit meetbaar aan de hand van data. We stellen hiervoor meetbare eisen op (ook wel KPI’s genoemd). Denk hierbij bijvoorbeeld aan de volgende eisen: 20% meer omzet, een conversie ratio van 3% of een verdubbeling van het aantal bezoekers ten opzichte van vorig jaar.
De finish
We gaan constant op zoek naar feedback om ons concept nog beter te maken. We beginnen laagdrempelig, op papier, met een lo-fi prototype. Vervolgens werken we dit, na concrete feedback en een testfase, uit naar een hi-fi interactief prototype met relevante content. Met het uiteindelijke doel om een zo goed mogelijke simulatie van de werking nabootsen en dit te delen met de eindgebruiker. Dit delen (en dus testen) met de eindgebruiker vinden wij essentieel om de innovatieve oplossing te valideren.