Hoe je de juiste digitale agency kiest in 5 stappen

Guido Duijzers
Business Development Manager

Je bent CEO, Marketing Manager, IT-manager, Product Owner, CFO, E-commerce Manager en je wil je afdeling/bedrijf digitaliseren, of nog beter, je hebt een fantastisch nieuw idee voor een digitaal product waar de organisatie zich mee gaat onderscheiden in de markt. De eerste stap die gezet moet worden is het vinden van een geschikte technische ontwikkelpartij, ofwel digital agency. Er zijn zoveel verschillende opties, dus hoe weet je welke het beste bij je past? Wij helpen je een handje!
Active Collective Digital Agency
Om er zeker van te zijn dat je de juiste beslissing neemt, is het belangrijk om verschillende factoren in overweging te nemen.

  1. Ervaring
    Eén van de belangrijkste factoren is om te onderzoeken hoeveel ervaring de technische ontwikkelpartij heeft met het ontwikkelen van digitale producten. Kijk naar de ervaring die ze hebben op het gebied van webontwikkeling, applicatieontwikkeling, mobiele ontwikkeling, software ontwikkeling, etc. Hoe langer een bedrijf in het vak zit, hoe betere resultaten je kunt verwachten. Kijk ook naar de portfolio van de partij om te zien of ze in het verleden al projecten hebben uitgevoerd die vergelijkbaar zijn met wat je nodig hebt. Of controleer of ze al veel ervaring hebben in de branche waar jij actief in bent.
  2. Communicatie
    Het ontwikkelen van een digitaal product vergt vaak een flinke investering. Daarom wil je er zeker van zijn dat de technische ontwikkelpartij je begrijpt en een partner is die je kan vertrouwen. Daarom is het belangrijk om te onderzoeken hoe de technische ontwikkelpartij communiceert. Kijk naar hoe gemakkelijk het is om contact met hen op te nemen en hoe ze reageren op je verzoeken. Je wilt ook weten hoe vaak je updates en progressieoverzichten ontvangt. En in hoeverre ze jullie behoefte goed vertalen naar een digitale oplossing.
  3. Kosten vs Kwaliteit
    Wanneer je investeert, wil je er zeker van zijn dat je een goed en kwalitatief sterk product hebt aan het einde van de rit. Er zijn zoveel verschillende opties beschikbaar, dus ben scherp en zorg ervoor dat je krijgt wat je betaalt. Wij raden ten strengste aan om verschillende tarieven en services die worden aangeboden door verschillende aanbieders te vergelijken met elkaar om er zeker van te zijn dat je de beste prijs-kwaliteitverhouding krijgt. Vraag naar meetbare kwaliteit/resultaten die de digital agency heeft behaald in het verleden om dit te kunnen achterhalen. Een andere validatie is de ISO 9001 certificering die de agency maandelijks toetst op kwaliteitsmanagement.
  4. Specialist of Allround agency
    Voordat je een agency gaat benaderen is het belangrijk om te kijken wat voor oplossing je zoekt. Wanneer je een specialisatie zoekt in een bepaald systeem (bijv. Magento) dan doe je er goed aan om een technische ontwikkelpartij te zoeken die daarin gespecialiseerd is. Zij hebben veel ervaring en weten precies wat er mogelijk is. Echter, wanneer je een oplossing zoekt die niet gebonden zit aan een specifieke systeem is het beter om een allround digital agency te kiezen. Zij zullen namelijk kiezen voor software die het beste aansluit op je behoefte/business case. Aangezien zij systeem onafhankelijk kunnen adviseren.
  5. Reputatie en Klantenrecensies
    Het is belangrijk om de reputatie en klantenrecensies van de technische ontwikkelpartij te beoordelen. Je wil weten of anderen tevreden zijn met de services die de partij biedt, dus kijk naar wat andere klanten zeggen over hun ervaringen. Kijk ook naar de awards en certificeringen (bijv. ISO 27001/informatiebeveiliging) die de partij heeft behaald om er zeker van te zijn dat je in goede handen bent.

Full-service Agency vs Digital Agency

Het is verleidelijk om al je vraagstukken bij een full-service partner (rebranding, technische ontwikkeling, online marketing, etc.) neer te leggen. Eén aanspreekpunt die precies weet hoe elk onderdeel in jouw gehele strategie past. Maar het is lastig een partner te vinden die dit echt goed kan. Daarnaast kan het ook riskant zijn: als je alle kaarten op tafel legt bij één organisatie, is het lastig onderhandelen. Omdat het enorm veel tijd, geld en moeite kost om met al je diensten naar een concurrent te gaan. De full-service partner houdt hier rekening mee. Daarom is het belangrijk om scherp te zijn als je kiest voor een full-service digital agency.

Door deze factoren in overweging te nemen bij het kiezen van een geschikte technische ontwikkelpartij, kun je er zeker van zijn dat je de beste optie kiest voor jouw project. Neem de tijd om verschillende bedrijven te vergelijken om er zeker van te zijn dat je de juiste keuze maakt.

Active Collective is een digital agency met een mix van digitale specialisten. Het meedenken met onze opdrachtgevers zit in ons DNA. De eerste stap is het uitvoerig luisteren naar de klant en het doorvragen wat de werkelijke behoeftes en uitdagingen zijn. Doordat wij niet gebonden zijn aan een bepaalde software en/of systeem, adviseren wij de best mogelijke oplossing die aansluit op jullie probleem. Alle kennis en expertise hebben wij in-house, zodat je altijd weet bij wie je moet zijn! Wil je meer weten over onze werkwijze, of sta je open voor een vrijblijvend gesprek. Neem contact op met Guido of vul het contactformulier in.

Meer nieuws

Alle artikelen

Mogen wij jouw digitale product ontwikkelen?

Probeer je levens van mensen makkelijker of efficiënter te maken, maar loop je vast op de ontwikkeling van een digitaal product? Bij Active Collective ontwikkelen we software voor verschillende sectoren. Wel hebben we specialistische ervaring binnen het Life Sciences & Health Care domein. Welke behoefte je ook hebt; Wij denken met je mee en komen samen tot de perfecte digitale oplossing voor jouw menselijke vraagstuk.

Guido

Neem contact op

Heb je vragen over een digitaal product? We helpen je graag verder. Neem contact met op met Guido voor meer informatie.

Active Collective B.V.
Noorderweg 42-44
1948 PK Beverwijk

0251-29 33 70
[email protected]