Eindelijk! Na weken van intensief samenwerken met jouw websitebouwer, staat je website online. Laat de leads en orders maar binnenstromen. Is dit het moment dat jij afscheid neemt van jouw websitebouwer? Wij vinden van niet. Het echte werk begint nu pas. Wat dat ‘echte werk’ inhoudt lees je in onderstaand artikel.
Je hebt een website, bij oplevering voldoet die aan alle eisen, maar het internet staat niet stil en wordt constant aangepast. Dat heeft effect op jouw website. Regelmatig updaten en grondig onderhoud zijn essentieel voor een succesvolle website.
Websites en webshops zijn vaak gebouwd in een zogenoemd CMS (Content Management System), waarin het eenvoudig is om de website te beheren en te onderhouden. Bekende CMS systemen zijn WordPress, Joomla en Shopify. Deze systemen dienen met enige regelmaat geüpdatet te worden. Dit doe je voor een aantal redenen.
Niet alleen je website en het CMS daarachter hebben regelmatig updates, maar ook browsers (Edge, Chrome, Safari, Firefox etc.) worden regelmatig geüpdatet. Eigenlijk om precies dezelfde redenen als waarom je een website update: veiligheid, oplossen van fouten en prestatie.
Deze browser-updates kunnen ook gevolgen hebben voor de werking voor jouw website. Een update kan een fout bevatten waardoor (een deel van) je website niet meer juist werkt. Of verouderde technologie kan worden uitgesloten na een update. Het is dus belangrijk om deze updates goed in de gaten te houden en waar nodig in te grijpen.
Zoals net al benoemd is het updaten van een CMS essentieel voor een goedwerkende en bovenal veilige website. Maar naast het updaten van het CMS zijn er nog een aantal beveiligingsupdates die van belang zijn voor een online omgeving.
Het regelmatig updaten van jouw website is dus essentieel voor een veilige en goed-presterende website. In het volgende deel vertellen we je meer over waarom een snelle website niet vanzelfsprekend is en invloed heeft op jouw zichtbaarheid in de zoekmachines.
Benieuwd hoe jouw website presteert? Vul het formulier in en ontvang binnen twee werkdagen een uitgebreid rapport met gedetailleerde analyses over de volgende aspecten van jouw website:
Het aanvragen van een gratis prestatiecheck.
Raymond Martens, CTO van Active Collective, gaf onlangs een presentatie over Project PICTURE tijdens een evenement van het Healthcare Innovation Platform (HIP). Dit initiatief is een samenwerking tussen techbedrijven en zorgprofessionals, gericht op het versnellen van innovaties in de gezondheidszorg.... Lees verder
Als experiment hebben wij een maatwerk AI-chatbot ontwikkeld die getraind is op een grote dataset met financiële informatie, waaronder 67.358 facturen, 80.418 transacties en 3.915 leveranciers. Hierdoor kunnen gebruikers communiceren met deze informatie zonder complexe formules, scripts of queries. De... Lees verder
In het eerste en tweede deel van onze serie over het optimaliseren van een website hebben we de noodzaak van onderhoud en de invloed van snelheid en prestaties besproken. Nu richten we ons op twee cruciale aspecten die vaak over... Lees verder
In de afgelopen jaren is kunstmatige intelligentie (AI) uitgegroeid van een futuristisch concept tot een integraal onderdeel van veel organisaties. Hoewel de initiële hype is afgenomen, blijft de impact van AI groot en onmiskenbaar. AI helpt bij het maken van... Lees verder
Design speelt een belangrijke rol in ons leven en beïnvloedt onze interacties, aankopen, leefruimtes en zelfs ons zelfbeeld. Het fungeert als een visuele vorm van communicatie. Het vormt onze gevoelens over diverse onderwerpen, personen en plaatsen. In een wereld waar... Lees verder
Ik ben Uma, software engineer bij Active Collective. Onlangs heb ik mijn eerste jaar bij Active Collective afgerond. Het afgelopen jaar ben ik een spannende reis begonnen vol uitdagingen, kansen en persoonlijke groei. Met dit artikel wil ik mijn inzichten... Lees verder
Cyberbeveiliging is niet langer meer alleen een zorg voor grote ondernemingen. Ook kleine en middelgrote bedrijven spelen een cruciale rol in onze economie en hebben recht op gedegen bescherming tegen het groeiende risico van cyberaanvallen. In dit artikel belichten we... Lees verder
In onze reeks artikelen over de ontwikkelingscyclus van digitale producten hebben we aandacht besteed aan de diverse stadia, van een proof of concept tot het creëren van een prototype. Nu duiken we in de eindfase: het ‘minimum viable product’, oftewel... Lees verder
Probeer je levens van mensen makkelijker of efficiënter te maken, maar loop je vast op de ontwikkeling van een digitaal product? Bij Active Collective ontwikkelen we software voor verschillende sectoren. Wel hebben we specialistische ervaring binnen het Life Sciences & Health Care domein. Welke behoefte je ook hebt; Wij denken met je mee en komen samen tot de perfecte digitale oplossing voor jouw menselijke vraagstuk.
Heb je vragen over een digitaal product? We helpen je graag verder. Neem contact met op met Guido voor meer informatie.